Aki itthon megköti casco biztosítását, az sokkal nyugodtabban indulhat útnak egy külföldi országba is. Ugyanis külföldön is érvényes a casco, bár csak egy bizonyos mértékig, amikor saját hibából éri az autónkat kár. Amennyiben ilyen helyzetbe kerülünk, tudni kell, hogy a külföldi ország bármely biztosítója csak addig a határig téríti meg a kárt, ami ahhoz elég, hogy teljes biztonságban hazajussunk a járművel, majd a teljes javítást itthon szükséges elvégeztetni.


Igen elgondolkodtató adat, amely szerint a magyar autósok 66 százaléka megy gépkocsival külföldre nyaralni, vagy persze az év bármely időszakában külföldi útra, viszont ennek a 66 százaléknak csupán 34 százaléka mondhatja el, hogy van cascója. Márpedig igen sokat jelenthet az is, ha legalább az azonnal szükséges helyszíni javításra van fedezetünk,mivel ez is tetemes összeget tehet ki. Ha mégis sajnáljuk a pénzt egy teljes körű cascóra, akkor vannak áthidaló lehetőségek. Ilyen például az a szolgáltatás, mellyel köthető casco kizárólag a külföldi út időtartamára, illetve a kint tartózkodás időszakára. Erről azonban tudni kell, hogy ezek a módozatok a sokszorosába is kerülhetnek egy normál casco biztosításnak.

A másik lehetőség, hogy olyan utasbiztosítást kötünk a külföldön tartózkodás idejére, melyhez kiegészítőként rendelhető az assistance biztosítás. Ez a jobbik megoldás, mert átlagosan nem kerül többe napi száz forintnál, viszont egy bizonyos összegig segítséget jelent annak, aki bajba kerül. A módozat fedezi a műhelybe történő szállítás és esetleges vontatás költségét, azonban tudni kell, hogy a javítás költségére nem vonatkozik. Ez a forma elég népszerű, amit az is bizonyít, hogy a legutóbbi- márciusi - MABISZ adatok alapján látható, az összes megkötött casco biztosításból mintegy 5 százalékot tesznek ki a rész-cascók.